Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografie v médiích a jejich vliv na vnímání objektivní reality
Šeflová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.
Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014)
Mitáč, Stanislav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bibliografický záznam MITÁČ, Stanislav. Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014). Praha: Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2016. 101 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Alena Lábová, Ph.D. Anotace Diplomová práce Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014) se zabývá obrazovou stranou tohoto amerického magazínu se silnou fotografickou tradicí. V teoretické části je shrnut historický vývoj měsíčníku National Geographic, jsou zde definovány typické rysy jeho fotografií, které jsou komparovány s různými fotografickými žánry. S přihlédnutím ke zkoumanému magazínu je probírána také problematika vizuálního gatekeepingu. Teoretickou část doplňují příklady užitých manipulací v National Geographic nebo kapitola o vztahu fotografie a textu. Analytická část práce se zabývá vývojem fotografických technik a obsahů ve vybraných letech 1914, 1964 a 2014. Pomocí metody obsahové analýzy je prostřednictvím kódovací knihy zpracováno přes 1000 fotografií. Je například zkoumáno, jaký gender, prostředí snímku nebo jaký typ záběru byl typický pro určitá období. Výsledky obsahové analýzy jsou kontextualizovány prostřednictvím sémiotické analýzy, která vychází z postupů filosofa Rolanda Barthese. Jako exkurz je do analytické části zařazena také analýza vybraných...
Fotografie v médiích a jejich vliv na vnímání objektivní reality
Šeflová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.
Komparace obrazového zpravodajství v českých a dánských denících
Kabátová, Barbora ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Komparace obrazového zpravodajství v českých a dánských denících se věnuje analýze žurnalistických fotografií v Hospodářských novinách a v listu Politiken publikovaných v únoru 2011. Teoretická část se zabývá tématy souvisejícími s vizuální kulturou, fotožurnalismem a možnostmi analýzy fotografií v tištěných médiích. Výzkumná část práce se soustředí na obrazovou analýzu využívající kvantitativní metodu a kvantitativně-kvalitativní přístup, který vychází z koncepce vizuální gramatiky Gunthera Kresse a Thea van Leeuwena. Obrazová analýza 352 novinářských fotografií ukazuje specifika a odlišnosti českého a dánského způsobu zveřejňování vizuálních informací na titulních a zpravodajských novinových stranách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.